קפיצה קטנה למילאנו

קפיצה למילאנו , מלוי מצברים וקניות

בעיתוי מעולה החלטנו לקפוץ למילאנו .
החלטנו על מילאנו מכמה סיבות -
א. היה לנו זמן מאוד מוגבל - ארבעה ימים , ולכן - רצינו מקום שאפשר להספיק אותו בזמן קצר  .
ב.הטיסות לשם - יחסית קצרות ולא יקרות  .
ג. מזג האויר שם בתחילת נובמבר  - ממש נעים , יחסית לאירופה ....
ד. עד היום מילאנו הייתה סוג של תחנת מעבר עבורי , והתחשק לי לעשות בה טיול יותר מעמיק - כי הרגשתי שיש בה משהו לא מפוענח ....

הטיסות :

נצלתי את מבצע הטיסות עם נקודות של אלעל , וקניתי כרטיסים ב85 $ + 50 נקודות לכיוון אחד .
מכיוון שאלעל נוחתת סמוך מאוד לשבת - בטיסה של יום שישי , החלטנו לא לקחת סיכון - וחזור טסנו עם ראינאייר (על חוויית הטיסה משם בחזור - ארחיב בהמשך .)
עלה לנו לטיסה חזור - עם מזוודות - 100 יורו .לאדם .
יומיים לפני - זה עלה 90 ... אבל אלה החיים .

צריך לשים לב , שהטיסות לא נוחתות ממש במילאנו .
אלעל נוחתת במלפנסה , שדה גדול , שניתן להגיע ממנו למילאנו - גם ברכב , גם באוטובוסים - או ברכבת מהירה (שלקחה 45 דקות - ועלתה 16 יורו ) .
הרכבת לא פעילה בלילה .

הטיסות של ראינאייר - ממריאות (ונוחתות ) בברגמו , שדה חדש , צפונית מזרחית למילאנו , שיש אליו תחבורה ציבורית , גם בלילה - דרך התחנה המרכזית של מילאנו .
מכיוון שטסנו ב6 בבוקר - ולא רצינו להיסחב עם מזוודות בתחנה המרכזית - הזמנו הסעה מנהג ישראלי - עמוס דור .
עלה לנו 80 יורו .

התניידות בעיר .

במילה אחת - מטרו.
קונים במטרו כרטיס ליום - או יותר , ואתם גמישים להתנייד בכל רחבי העיר .
ההתמצאות היא פשוטה והגיונית .
תורידו את המפה של המטרו - ותכננו את הנסיעות שלכם איתה , כל היום ...
הכרטיס מתאים לכלל התחבורה הציבורית - בתחומי העיר .

המלון :

בחרנו מלון לפי המיקום שלו , ממש חמש דקות הליכה מהדאומו - המרכז שוקק החיים של מילאנו .
המלון - Hotel Dei Cavalieri Milano Duomo , היה מצויין , מבחינת מיקום - וגם הייתה תחנת מטרו - ממש כמה מטרים ממנו .
אבל ...
א. החדר הראשון שנתנו לנו - היה קטן במיוחד , רק אחרי שדרשנו החלפה - קיבלנו חדר גדול ונעים , בקומה השביעית .
ב. בגלל המיקום של המלון - יש כל הזמן רעש מהרחוב , של אנשים , של תחבורה - ובאופן כללי - של העיר .
ג. המלון עולה המון כסף - בין השאר בגלל מיקומו . בדיעבד - אני חושב שזו טעות , כי כל מה שהיינו צריכים - הוא מלון עם גישה למטרו - שזה , בתכל'ס , מה שחשוב .....
ד. ארוחת הבוקר , יחסית לחו"ל - עשירה מאוד . נכון שהסתפקתי בקפה , ביצה וירקות  - אבל היה מהכל - ובשפע .
אבל - ביום האחרון - כלל לא אכלנו שם - ושילמנו "סתם"  על לינה וארוחה ...
ה. אין שליטה במזגן של החדר - מהחדר - ובלילה הראשון היתעננו - כי המלון הפעיל חימום בכל החדרים ....

אז מה עושים במילאנו???

- ביום הראשון - בעיקר טיילנו במרכז , הלכנו לדאומו - ניכנסנו לתוכו , ועלינו לראש המגדל שלו -  - שם השקפנו על העיר - וראינו את כל הפסלים שעל הגגות שם  שזו חוויה אדירה .
אפשר לקנות כרטיסים מהאתר שלהם או  במקום ...
משרד הכרטיסים נימצא בתוך המוזאון - שהוא מצד ימין של הכיכר . אין ממש שילוט או סימון - גם לא למעלית לעליה לגג ...
המעלית הזו - נימצאת מאחורי החזית - מצד שמאל מאחור .
אני לא חובב אמנות ולא מחפש משמעויות ניסתרות - אבל זה היה מראה דיי יפה , ולא שגרתי .

מול הדאומו ישנו מרכז מסחרי - סוג של קניון עם מותגי אופנה הכי "נחשבים" - גלריית ויטוריו אמנואלה ,היא ממש מיוחדת , יש שם גם חנות של פרארי , עם סימולטור של נסיעה במכונית מרוץ ...

בסוף הגלריה \קניון - מגיעים לכיכר - שמולה נימצא בית האופרה המפורסם של מילאנו - לה סקאלה - שניתן לבקר שם - בסיור מודרך , גם ללא צפיה באופרה עצמה ....

יש בסביבה עוד המון חניות , ומוזיקה מזמרי רחוב שעומדים ושרים (אגב - בצורה מאוד מיקצועית ומרשימה) , יש דוכני גלידות , אוכל וערמונים בכל פינה . ממש אווירה טובה ונעימה .

לקראת ערב - לקחנו מטרו (בדיוק שתי תחנות ) - למצודת מילאנו -  Castelo Sforzesco  - ועצרנו לקניות בדקטלון הסמוך .

בגלל שהיה לנו מאוחר - וכבר היינו על הרגלים מ3 לפנות בוקר - פרשנו למלון , ולישון ...

ביום השני - פשוט עשינו יום שופינג מטורף ...
נסענו לקניון איל סנטרו .
בקניון הזה - יש מגוון חנויות ענק - זארה , H&M , אדידס , סופר ענקי , ומה לא .
אבל תכל'ס - הכי חשוב זה שיש שם פריימרק ...
כמה טיפים, שאולי יעזרו לכם.
קודם כל, זה לא ממש במילאנו, זה במרחק 40 דקות נסיעה ממרכזה.
הכתובת המדוייקת היא Via Giuseppe Eugenio Luraghi, 11, 20020 Arese MI, איטליה
אין לשם תחבורה ציבורית מסודרת, מלבד שאטלים שיוצאים אחת לשעה וחצי.....
לאחר בדיקת עלות מול תועלת, הלכנו על מונית. עלה לנו 40 יורו.

יש בקניון המון פינות משחקים לילדים, בתוכו ומחוץ לקניון.

יש שם גם סופר ענק, וזה הטיפ הכי חשוב, תעברו משם, ותיקחו עגלה, עם פיקדון של יורו, אחרת, תצטרכו להסתובב שעות עם מלא שקיות, ותאמינו לי, זה לא נעים ונוח...

אגב, מומלץ לעבור בסופר הזה ולעבור בדוכנים, שתיה חריפה במחירים הרבה יותר טובים מהדיוטי.
יש שם צעצועים, ואף מוצרי חשמל.
תכינו את הרגליים, ואת הארנק, כי זה קניון ענקי, עם המון מותגים ובזול...
איך לחזור?
אל תחפשו מוניות בחוץ, ואל תבדקו אפליקציות..
תגשו לאינפורמציה, ותבקשו שיזמינו עבורכם ...

אחרי שהיגענו למלון , היינו רעבים - אז נסענו למסעדת דנזל , מסעדת בשרים כשרה .
רצוי להזמין מקום לפני ההגעה - כי דיי עמוס שם , מסתבר .
יש להם המבורגר נהדר - ופס קול שנע בין מוזיקה חסידית למיזרחית קלה ...
חוץ מהמבורגרים - יש שם פלטות בשרים , סטייקים ואפילו פלאפל .
אבל אני ניגנבתי מזה שמוכרים שם בירה "מכבי" ...

ביום השלישי - החלטנו לחבור למדריכה מקומית - Rinati Dor Dvorski
ישראלית לשעבר , שחיה במילאנו כבר 10 שנים .
היא עושה סיורי אווירה ושופינג במילאנו , עם המון אהבה לעיר , לצבעים ולמגוון העיצובים והאפשריות שלה , גם לציבור הדתי , מסתבר .
התחלנו אותו בשוק אותנטי ומקסים, שקצת מזכיר את שוק הכרמל, עם סחורה הרבה יותר טובה.....
רינתי המקסימה לקחה אותנו לסיור אווירה וקניות שכלל חניות קטנות ומקסימות, חניות מעוצבות, יוקרתיות ואף לבית קפה, עם אספרסו נהדר..
והכל עם אנרגיות מטורפות, המון אהבה, וסיפורים על הקהילה.
אני בכוונה לא מציין כתובות - כדי להשאיר לה את המלאכה...
בין שאר הדברים שראינו , וזה משהו שבדר"כ התייר הרגיל לא שם לב אליו - זה החצרות המקסימות , שמתחבאות מאחורי ובין הבתים , שממש נותן אווירה של אי קסום בתוך האורבניות המקיפה אותנו מסביב .

אחרי הסיור - המשכנו לרובע נאבילי  (שוב - במטרו ...הפעם הירוק לתחנת Porta Genova ).
התחלנו את הסיור מהסוף של התעלות שם - לשוק קטן וטיילת חמודה .

משם - הלכנו לאורך התעלה - ושתינו בירה טעימה , לעת השקיעה .
הבירה - הגיעה עם זיתים ,תירס מיובש ועוגיות .
אהבתי את האסטטיקה - ואת האווירה שם ...

השקיעה שם - הייתה מדהימה , ולדעתי - יותר יפה שם - והרבה פחות צפוף מונציה ...
משם - המשכנו הלאה , במטרו הירוק , לתחנת ASSAGO (שימו לב שזה דורש תשלום - כי זה לא בגבול של המטרו )
יש שם מרכז קניות ענקי -  Milanofior .
יש שם חנות נעליים - באולם ענקי , מלאאאא נעליים מכל סוג ומין .
יש שם חניות ספורט , אופנה ומוצרי חשמל - במחירים דיי טובים .
ויש שם סופר ענקי , שגם בו יש מוצרים לבית וטסטיל - דיי זולים .
שימו לב שמדובר באאוטלט לא מקורה עם מרחקים לא קטנים בין חנות לחנות...
אין לי מושג האם הקניון הזה מצדיק נסיעה מיוחדת , אבל מכיוון שהיינו שתי תחנות מטרו משם - נסענו ...

חזרנו למלון לשינה קצרה - כי אוטוטו טסים חזרה ...
הטיסה שלנו יצאה משדה התעופה ברגמו (אוריו אל סריו), שנימצא כשעת נסיעה ממרכז מילאנו.
תיאורתית. אני מניח שבשעות העומס, הרבה יותר.
יש לשם תחבורה ציבורית, ממילאנו, אבל בגלל שעת הטיסה, ב 6:35 בבוקר, יצאנו בשעה 3:00 מהמלון....
האופציות בכזו שעה הן או מונית, לתחנה המרכזית, ומשם, אמרו לנו שיש אוטובוס.
או מונית לשדה (מהמלון אמרו לנו שיעלה 100 יורו).
או לקחת נהג, במקרה שלנו
Rinati Dor Dvorski
דאגה לשדך אותנו לבעלה, שבא בזמן, ולקח 80 יורו.
שדה התעופה חדש ונעים, הבעיה היא, בשיטת הלואו קוסט של ראינאייר, של כל הקודם זוכה במקום, מה שהוביל לתורים ענקיים, שעה לפני שהם פתחו את הצ'ק אין.

אחרי מסירת המזוודות (הכל הוזמן מראש, מה שמנע אי נעימות בשדה), עברנו בידוק ועברנו לדיוטי פרי, הלא זול שם.. והמשכנו לעבר הגייט.
כאמור, השדה חדיש ונעים.. חוץ מהחלק של ישראל, שלמעשה נימצא באיזה תוספת מכוערת,...

גם בכניסה לגייט, יש עדיפות למי שהזמין ברמה פלוס ומעלה.. אבל באמת שזה לא שינה הרבה, כי גם ככה כולנו עמדנו באותו תור בסוף...
המטוס היה בסדר, בואינג 737-800, דיי ישן, אבל גם לשמן כמוני, היה מספיק מקום.
הקטע הוא שאתה חושב שאתה בא לטיסה, אבל תכלס, זה מופע מכירה אין סופי של ארוחות, דיוטי פרי ואפילו כרטיסי גירוד.

לא הייתי מציע לכם לבנות על שינה בטיסה הזו.
נחתנו בקצה נתב"ג, והועברנו באוטובוסים לאולם ביקרות הדרכונים...

אז זהו , היה קצר ולעניין .
היה מהנה ומספק .
ובעיקר - המון המון שופינג ...